lördag 14 januari 2012

Fläskkarré gryta med vitlök och franska örter.

Denna maträtt blev en riktigt bra start på denna helg. Den är så enkel att göra eftersom man inte behöver så många ingredienser och den blir så god. Skulle egentligen gjort Hasselbacks potatis till vilket hade blivit pricken över i:et men när jag väl skulle börja med maten så upptäckte jag att vi inga potatisar hade men det var inte fy skam med pommes frites heller.


4 portioner

ca 500 gram Fläskkarré (går bra med fläskfilé också)
1 burk creme fraiche vitlök och franska örter
2 dl matlagnings grädde
1 msk kalvfond
soja
salt
pepparmix
chilipulver
paprikapulver
oregano

Gör så här:
Skiva köttet och bryn sedan lätt på varje sida salta och peppra efter behag. Häll sedan över creme fraichen och grädden till en sås. Eftersom jag är en sån som kör på känn när jag lagar mat så har jag inga exakta mått över resterande av ingredienserna utan ni få krydda efter behag.

Låt detta små puttra på låg värme i ca 35-40 minuter så köttet blir härligt mört.

Smaklig måltid!

1 kommentar:

  1. det måste jag testa. såg och lät sååå smarrigt :)
    kram

    SvaraRadera